مثل...



مثل طنین یک قاصدک ، روی خط باد ، زیر کفش های فردای گر گرفته تحلیل می روم . مثل یک غبار محو ، با یک نگاه نجیب ، در انتهای کوچه ی بن بست تبار ، از ناکجای یک جاده ، به خلوت بارانی یک فصل زرد پناه می برم ....
کودک بغضم ، به دنبال یک بهانه ی ابری ، تمامی خاطره های دل آزار آرزوهای محال را دوره می کند و غروب ، کماکان می بارد ....
من ، پرم از تنهائی ، لبریزم از درد و سرشارم از غربت . از کودکی به جستجوی شباهتم با یک غزل ناتمام ، تمام دردها را گشته ام و دلم ، هنوز ، از عشق مکدر است . یک پرسه ی بدون هدف را در پیش گرفته ام و از خودم ، به اندازه ی یک نهال نحیف فاصله دارم . تعبیر مردم از من و تفسیرم از خودم ، دروغی محض و پر از خلسه است که من را از خودم سیر کرده ....
ماه بر گونه هایم می پاشد و من ، مشغول کشتار واژه های گریزان هستم ....
من ، از عمق این دره های مه آلود ، از یک بغض پنهان ، از یک زخم عریان و از روی یک سجاده ی بی مهر می آیم و مسافر شب ـ منظومه های خاموشم ... مرثیه های دل ویران شده ام با گریه پلک می گشایند و فاجعه طلوع می کند . از این وسعت پر درد ، رهایی مرا نیست و من ، تار مصیبت را بر تنم تنیده ام . به بندگی و بردگی تاریک ترین اهریمن درآمده ام و به دنبال نفس اهورایی ، رسول چشمان خدای عشق را ایمان آورده ام .
من ، مثل شب ، خسته و تهی و غم زده و دلتنگم و آرزوهای زخمی دلم را چون غربت درختان فریاد می کنم ... الهه ی آتش ، شناسنامه ی رود را ورق می زند ؛ ولی من ، هنوز ، از تندیس های شلاق خورده می نویسم و از ریشه های دویده در بارش شیون ....


پاورقی:
هر چی خواستم اون حرفی که میخواستم بگم رو بنویسم نتونستم یه جورایی انگار کلمات گم کرده باشم یا اینکه تا حالا اصلا باهاشون کار نکرده باشم و ندونم چه‌جوری باید حرف زد؟ خلاصه نشد . متن بالا رو هم یه زمانی تو وبلاگ یکی از دوستان خوندم و دیدم یه جورایی با حرفایی که میخواستم بگم و نتونستم همخونی داره .

 

نظرات 8 + ارسال نظر
بهرام دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 12:30 ق.ظ http://www.dokhtarankimiagar.blogsky.com

خیلی زیبا می نویسی!

تینا دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 01:20 ق.ظ http://3650.persianblog.com

وای نمی دونی از دیدن کلمهء قاصدک چقدر خوشحال شدم .... نمی دونم چه جوری بگم ولی من این کلمه معنیش تعبیرش همه چیزشو دوست دارم ........ موفق باشی بدرود

نعیم چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 07:20 ب.ظ

خیلی زیبا بود!
با تو هستم که
این در وآن در می زنی: به خود بیا و به راز بودنت ایمان داشته باش
به نوای دلنشینی که گوشهایت را در امروز بهاری نوازش می دهد باور بیاور
به قلبت و آهنگ مرموزی که از شریانهای آن کائنات به وجد می آیند
و به خاطر ان خورشید با تمام عظمتش ـ با تمام قدرتش ـ برای تو زمین را رنگین می سازد
به چشمانت بیاموز که هر روز خورشید بدیدار تو می آید در قرار لحظه ای درنگ مکن
به دستانت بیاموز که دستان کائنات گستره ایست برای گذر تو در لحظه
به دیروز ـ به فردا رنگین مشو!
در اکنون ـ در امروز ـ سعی شو اوج شو خورشید را با نگاهت شکار کن بدان که
لحظه ای درنگ حضور شب است .در میعاد گاه روز
به انتظار طلوع منشین!
بر خیز گامهایت را بدیدار نور رهنمون ساز پنجره ذهنت را بسوی کا ئنات باز کن نسیم نوروز وزیدن گرفته
امروز تو ـ دیروز تو و فردای توست
با نوازش نسیم اوج بگیر افکار تو بالهای صعود تواند
بال بزن ـ باز هم بال بزن
آنقدر که از صدای آنها رعد برقی در اسمان ذهننت پدیدار گردد
آنگاه است که آسمان با تو همراه می گردد
زمین بستر افکار و جولا نگاه تو می گردد
آفتاب به دیدار تو خوشحال میگردد و لبخندی که بر لبان سرخ فامش نقش بسته با قطرات لطیف باران سنفونی
بزرگ عشق را رنگین کمان زیبای خیالات را در اوج به پرواز در خواهد آورد
آنگاه تو خود را در یا قوت های لاجوردی باران بر اوج زمین در آسمان خواهی یافت
با خود زمزمه می کنی ناگاه فریاد خواهی زد که
خورشید منم آسمان و باران هم ـ زمین هم حتی آنگاه است که به نقش خود در کائنات پی خواهی برد و به خود می آیی
که تو فخر کائناتی بر خیز و به دیدار آفتاب برو ـ امروز که هوا بهاری است با ترنم باران ـ سرود گرم و رنگین عشق
را زمزمه کن ـ زندگی کن
بدان که تو اوج عشقی ـ نهایت عشقی برای او
او ترا و من را به یک میزان دوست میدارد بر عشق و نهایت لطف او افتخار کن
حالا هم اکنون بر خیز که
آفتاب سر زده می آید و سرزده خواهد رفت!!!!!!!


مسعود چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 08:52 ب.ظ http://nimroz.persianblog.com

خواهش می کنم هر چه زودتر وبلاگ منو بخو نین . من به راهنمائی فوری نیاز دارم .کمکم کنین

radiant شنبه 13 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 11:35 ب.ظ

saram dard mikone ... mikhonam ba'dan 2baare peyghaam mizaaram

رادیانت پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 01:16 ق.ظ http://radiantsam.blogspot.com

سلام ... کوشی پس؟ من دلم تنگ شد ... اینا که گفتی با منم میخونه ... برای منم آشناست ...

زاهدان بازار یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:18 ق.ظ http://www.zahedanbazar.com

سایت اینترنتی زاهدان بازار به تعدادی بازاریاب با پورسانت عالی نیازمند است . علاقه مندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنند.

علیرضا چهارشنبه 13 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 10:04 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد